وبلاگ ساندترک

دانلود موسیقی متن و موسیقی بی کلام

وبلاگ ساندترک

دانلود موسیقی متن و موسیقی بی کلام

  • ۰
  • ۰

جسد موسیقی‌دان نامزد اسکار، یوهان یوهانسون (Jóhann Jóhannsson) متاسفانه در آپارتمان شخصی‌اش در برلین پیدا شد در حالی که این آهنگساز تنها ۴۸ سال داشت. یوهانسون ۱۹ سپتامبر ۱۹۶۹ در پایتخت ایسلند، ریکیاویک متولد شده بود. او دوران مدرسه خود را در این منطقه گذراند و در رشته‌های ادبیات و زبان‌شناسی تحصیل کرد. وی گیتار می‌زد و شروع به نواختن در گروه‌های راک کرد که این آغاز فعالیت موسیقی حرفه‌ای او بود. وی سپس استودیوی ضبط صدا به نام Kitchen Motors را در سال ۱۹۹۹ تاسیس کرد. او همان سال باند Apparat Organ Quartet را تشکیل داد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

یوهانسون کار انفرادی خود را در سال ۲۰۰۲ با انتشار آلبوم Englaborn بر اساس موسیقی نوشته شده برای قطعه تئاتری خود منتشر کرد. در این آلبوم، یوهانسون ابزار زهی و کمانی نواخت و آن‌ها را با فیلترهای دیجیتالی تغییر داد. دو سال بعد، دو آلبوم دیگر منتشر ساخت و هر سال یک آلبوم ساخت. آلبوم سولوی بعدی او تا سال ۲۰۱۵ منتشر نشد هرچند او سخت مشغول آهنگسازی و شهرت یافتن در سینمای هالیوود بود. یوهانسون به دلیل حرفه کاری‌اش در هالیوود مدیر برنامه‌ای در لس آنجلس، تیم هاسم (Tim Husom)، داشت. هاسم بود که از طرف مدیریت موسیقی Redbird خبر فوت این موسیقی‌دان را امروز در صفحه رسمی فیس‌بوکش منتشر ساخت.

اولین فیلمی که یوهانسون بخاطر آن امتیاز گرفت، فیلم چینی Mystery بود. از آنجا به بعد او به هالیوود راه یافت و با فیلم ترسناک Prisoners در سال ۲۰۱۳ با بازی هیو جکمن (Hugh Jackman) به نام و نشان رسید. یک سال بعد او برنده جایزه گلدن گلوب برای فیلم The Theory of Everything (تئوری همه چیز) شد.

یوهانسون همچنین نامزد اسکار، BAFTA و جایزه گرامی شد. او این موفقیت را با فیلم رومانتیک Lovesong ادامه داد. سپس برای فیلم Arrival آهنگسازی کرد و بار دیگر نامزد دریافت گلدن گلوب و BAFTA شد و بعنوان آهنگساز سال از سوی World Soundtrack Composer انتخاب شد. او همین سال گذشته مشاور صدا و موسیقی فیلم دارن آرنوفسکی، Mother!، بود.

او بعد از گذشت شش سال از انتشار آخرین آلبومش، دو آلبوم دیگر منتشر کرد. موسیقی او در بیشتر ساندتراک‌های فیلم‌های متعدد سراسر جهان شنیده می‌شود. او آهنگسازی سه فیلم اکران نشده‌ی دیگر را نیز بر عهده داشته؛ Mandy، The Mercy و Mary Magdalene. هنوز علت مرگ یوهانسونِ جوان مشخص نیست. استعداد او در موسیقی چیزی است که تکرار نخواهد شد.

منبع: screenrant

گیمفا
  • ۹۷/۰۱/۱۱
  • امیررضا مددی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی