وبلاگ ساندترک

دانلود موسیقی متن و موسیقی بی کلام

وبلاگ ساندترک

دانلود موسیقی متن و موسیقی بی کلام

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بالاخره و پس از شایعات فراوان مشخص شد که سم اسمیت، خواننده‌ بسیار معروف بریتانیایی، آهنگ جدید فیلم جیمز باند را که نام آن اسپکتر است، اجرا خواهد کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

دیروز و در خبری اعلام شد که سم اسمیت، خواننده پاپ انگلیسی‌، اجرای آهنگ اصلی‌ فیلم ۲۴ ام جیمز باند به نام اسپکتر را بر عهده خواهد داشت. آهنگ که نامش «نوشته‌های بر روی دیوار» است، توسط کپیتال رکوردز پخش خواهد شد و از تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر)، برای دانلود و استریم برای علاقمندان در دسترس قرار خواهد گرفت.

آهنگ توسط اسمیت و جیمی نیپس نوشته شده است. این اجرا برای سم اسمیت موفقیت بسیار عظیمی به حساب می‌آید زیرا از معروفیت او فقط یک سال می‌گذرد. نام وی در سال ۲۰۱۴ با آلبوم «در ساعت تنهایی‌» بر سر زبان‌ها افتاد. این آلبوم توانست به صدر پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال انگلستان برسد و در ایالات متحده نیز توانست جایگاه دوم پرفروش‌ترین آلبوم را تصاحب کند.

سم اسمیت، اولین خواننده  مرد تکی‌ بریتانیایی است که از سال ۱۹۶۵ اجرای آهنگ اصلی‌ یکی‌ از فیلم‌های جیمز باند را بر عهده می‌گیرد. پیش از این، تام جونز در سال ۱۹۶۵ و برای فیلم تاندربولت، آخرین هنرمند بریتانیایی بود که به صورت تکی‌ اجرای آهنگ یکی‌ از فیلم‌های جیمز باند را بر عهده داشت (پاول مک‌کارتنی آهنگ Live and Let Die را همراه با گروه خود Wings اجرا کرده بود و کریس کورنل نیز اصالتا بریتانیایی نیست).

مایکل جی. ویلسون و باربارا بروکلی، تهیه کنندگان اسپکتر در بیانیه‌ای که امروز توسط سونی منتشر شد در این‌باره گفتند:

سم و جیمی یکی‌ از الهام بخش‌ترین آهنگ‌ها را برای فیلم اسپکتر نوشته‌اند و سم با صدای خارق‌العاده خودش، اجرایی از آهنگ «نوشته‌های روی دیوار» داشته است که این آهنگ را مسلما به یکی‌ از بیاد ماندنی‌ترین آهنگ‌های مجموعه فیلم‌های جیمز باند تبدیل خواهد کرد.

خود اسمیت نیز در این‌باره گفت:

این آهنگ یکی‌ از نقاط عطف دوران کاری من است. من از اعلام این خبر که اجرای آهنگ فیلم جدید باند بر عهده من است، بسیار مفتخر هستم. من خیلی‌ از این موضوع که توانستم عضو کوچکی از این میراث کاریزماتیک انگلیسی‌ باشم، هیجان زده هستم. نام من در کنار نام بسیاری از الگوهای من که قبلا وظیفه اجرای آهنگ برای مجموعه فیلم‌های باند را داشته‌اند، قرار می‌گیرد. من امیدوارم که تمامی شما همان‌قدر که من از ساخت این آهنگ لذت بردم، از شنیدن آن‌ لذت ببرید.

اجرای آهنگ فیلم قبلی‌ جیمز باند، سقوط آسمان، بر عهده آدل بود که برای وی دو جایزه اسکار و گلدن گلوب در رشته بهترین آهنگ را به ارمغان آورد. همچنین آهنگ سقوط آسمان موفق به دریافت گرمی در رشته بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه تصویری و جایزه بریت در رشته بهترین آهنگ تکی‌ سال شد.

فیلم اسپکتر بار دیگر توسط سم مندز کارگردانی می‌شود. در این فیلم، جیمز باند (با بازی دنیل کریگ) طی‌ یک پیغام مرموز، مجبور می‌شود که عازم مکزیکو سیتی و رم شود و در آنجا با لوسیا سیارا (مونیکا بلوچی) آشنا می‌شود. وی در ادامه به وجود سازمانی با اهداف شیطانی به نام SPECTRE پی‌ می‌برد و تلاش خود را برای از بین بردن این سازمان آغاز می‌کند. در هنگامی که باند مشغول پیدا کردن راهی‌ برای از بین بردن این سازمان شیطانی است، وی پی‌ به ارتباط خود با رئیس این سازمان با بازی کریستف والتز می‌برد.

اسپکتر برای اکران در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در انگلستان و ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در آمریکا برنامه ریزی شده است.

شما می‌توانید در زومجی جدیدترین تریلر این فیلم را مشاهده کنید. چندی پیش نیز پوستری از این فیلم با حال‌ هوای فیلم‌های کلاسیک مجموعه جیمز باند منتشر شد که دیدن آن برای طرفداران این جاسوس معروف انگلیسی خالی‌ از لطف نیست.

منبع: Coming Soon

زومجی
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

به تازگی اطلاعات جدیدی از بازی Cyberpunk 2077، عنوان نقش‌آفرینی و مورد انتظار استودیوی سی‌‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED) منتشر شده که بسیار هیجان‌انگیز است. بریان مانتیا (Brian Mantia) و ملیسا ریزی (Melissa Reese)، که بیشتر به واسطه همکاری با گروه راک افسانه‌ای Guns ‘N Roses شناخته می‌شوند و بر روی بازی‌های ویدئویی معروفی کار کرده‌اند، در حال حاضر بر روی موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کنند.

مانتیا به عنوان درامر در گروه Guns ‘N Roses فعالیت می‌کرده و در عین حال، ریزی هم به عنوان کیبورد زن (نوازنده ساز دارای ردیف کلید منظور است) نقش داشته است؛ بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت IMDB، این دو بر روی موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کنند. این دو پیش از این بر روی موسیقی متن بازی‌های بزرگ و معروفی هم کار کرده‌اند و در این زمینه سابقه خوبی دارند. بریان مانتیا بر روی موسیقی متن بازی‌هایی نظیر Mortal Kombat و ملیسا ریزی هم بر روی عنوان Bloodborne کار کرده است. این در حالی است که هر دوی آن‌ها با همکاری یکدیگر، موسیقی متن دو بازی inFamous 2 و inFamous: Second Son را هم ساخته‌اند.

علاوه بر این، مانتیا در جریان مصاحبه‌ای، به صراحت ابراز داشت که بر روی موسیقی متن بازی Cyberpunk 2077 کار می‌کند. زمانی که از وی پرسیده شد که این روزها مشغول چه کاری است، او پاسخ داد:

من همچنین بر روی موسیقی متن بازی ویدئویی Cyberpunk 2077 کار می‌کنم. این پروژه کمی مرا به چالش کشیده است چراکه توسعه‌ دهندگان آن به دنبال موسیقی‌ای هستند که تاکنون شنیده نشده باشد و در عین حال معنا و مفهوم خاصی را در بر داشته باشد. آن‌ها به دنبال موسیقی‌ای هستند که مناسب سال ۲۰۷۷ میلادی باشد. من در این کار نقش دارم چراکه من واقعاً عاشق «White Noise» هستم و من فکر می‌کنم که از الان تا ۶۰ سال آینده، موسیقی به همین سو پیش خواهد رفت؛ به طور اساسی هر فرکانسی در محدوده شنوایی انسان (از ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز) [ارزش شنیدن دارد]. به هر حال، من واقعاً تجربه لازم برای کار در چنین پروژه‌ای را دارم!

با توجه به سابقه این دو، انتظار می‌رود که بازی Cyberpunk 2077 از موسیقی متن جذاب و خاصی برخوردار باشد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش شایعه‌ای در سطح اینترنت منتشر شد که حکایت از به نمایش در آمدن تریلر جدید این بازی در جریان رویداد E3 2018 داشت؛ از این نشانی می‌توانید به جزئیات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

گفتنی است که بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دست ساخت و توسعه قرار دارد و احتمالاً در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر گردد.

گیمفا
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰
موسیقی ما - مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته کارن همایونفر، دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، هادی حجازی‌فر، جوزف سلامه و این آهنگساز در اکران عمومی این فیلم در پردیس سینمایی کورش برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم بعد از به نمایش درآمدن ویدیویی از مراحل ساخت موسیقی متن فیلم سینمایی «به وقت شام»، کارن همایونفر درباره آن گفت: «من آلبوم‌های مختلفی کار کرده‌ام و معمولاً برای آن‌ها رونمایی نمی‌گیرم. اما چیزی که برای من جذاب است، رونمایی از این آلبوم در حضور مخاطبان فیلم است. کنار ابراهیم حاتمی‌کیا ایستادن خودش یک افتخار است. من این حرف را روی صحنه جشنواره فجر هم گفتم و همه جا این را خواهم گفت. نفس گرم شما مردم وقتی با این فیلم همراه شد، برای من جای افتخار دارد. فکر می‌کنم این آلبوم هم از این به بعد توسط رادیو و تلویزیون به نمایش درآید، مثل موسیقی فیلم «بادیگارد.»
 
همایونفر در آخر هم با اشاره به این موضوع که این موسیقی را با روح و قلبش تولید کرده گفت: «من بیش از 100 اثر ساخته‌ام که هیچ کدام سخت‌تر از ساخت موسیقی «به وقت شام» نبود.»
 
ابراهیم حاتمی‌کیا نیز در این مراسم گفت: «من به تمام بخش‌های فیلم مسلطم اما تنها جایی که تسلیم می‌شوم، موسیقی کارن همایون‌فر است. من فیلمساز سختگیری هستم و هر موسیقی را نمی‌پسندم، ولی وقتی آهنگ کارن همایونفر را شنیدم گفتم آن اتفاقی که می‌خواستیم، افتاد.»
 
هادی حجازی‌فر هم گفت: «وقتی موسیقی کارن همایون‌فر را می‌شنوم باورم نمی‌شود که در فیلمی ایفای نقش کرده‌ام که چنین آهنگی در اختیار دارد.»
 
در پایان مراسم حضار برای شادی روح ناصر چشم‌آذر یک دقیقه ایستادند و این استاد موسیقی را تشویق کردند و سپس آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «به وقت شام» در کنار مردم رونمایی شد.
منبع: 
موسیقی ما
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

به‌نظر می‌رسد که کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) قصد دارد تا عوامل مشخصی را برای تولید فیلم‌های DC انتخاب کند؛ با استناد به پایگاه خبری فیلم موزیک ریپورتر (Film Music Reporter)، می‌دانیم که موسیقی متن فیلم Aquaman «آکوامن» قرار است تا توسط روپرت گرگسون ویلیامز (Rupert Gregson-Williams) ساخته شود؛ او کسی است که در سال گذشته ساخت موسیقی متن موفق فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» را بر عهده گرفت. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

در فیلم Aquaman بازیگران مختلفی حضور دارند؛ از جمله بازیگر نقش آکوامن در فیلم‌هایی چون Batman v Superman: Dawn of Justice «بتمن برعلیه سوپرمن: طلوع عدالت» و Justice League «لیگ عدالت»، یعنی جیسون موموآ (Jason Momoa) که نقش آکوامن یا همان پادشاه آتلانتیس را در این فیلم ایفا می‌کند، و آمبر هرد (Amber Heard) نیز قرار است تا در این فیلم نقش همسر او، یعنی مرا (Mera) را ایفا کند. همچنین بازیگران دیگری نیز در این فیلم حضور دارند؛ از جمله ویلم دفو (Willem Dafoe) در نقش نیودیس ولکو (Nuidis Vulko)، تمورا موریسون (Temuera Morrison) در نقش تام کری (Tom Curry)، دولف لاندگرن (Dolph Lundgren) در نقش نرئوس (Nereus)، یحیا عبدالمتین (Yahya Abdul-Mateen) در نقش بلک مانتا (Black Manta)، لودی لین (Ludi Lin) در نقش مارک (Murk)، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) در نقش ارم ماریوس (Orm Marius)، مایکل بیچ (Michael Beach) در نقش جس کین (Jesse Kane) و در نهایت نیکول کیدمن (Nicole Kidman) نیز که تاکنون موفق به کسب جایزه اسکار نیز شده است، قرار است تا نقش آتلانا (Atlanna) را در این فیلم ایفا کند.

این فیلم توسط جیمز وان (James Wan) کارگردانی می‌شود و او این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای که به قلم ویل بیل (Will Beall)، جف جانز (Geoff Johns) و خود جیمز وان نوشته شده است، می‌سازد. تهیه‌کننده‌ی این پروژه نیز پیتر سفرن (Peter Safran) است و همچنین زک اسنایدر (Zack Snyder)، دبرا اسنایدر (Deborah Snyder)، راب کوان (Rob Cowan)، جان برگ (Jon Berg) و جف جانز، به‌عنوان تولیدکنندگان اجرایی این فیلم در این پروژه حضور دارند.

فیلم Aquaman از تاریخ ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۸ در سینماها به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: Comingsoon

گیمفا
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

اگر مجموعه‌های «فرار از زندان»، «بازی تاج‌وتخت» یا «وست‌ورلد» را تماشا کرده باشید حتما آهنگ‌های مسحورکننده‌ی آن‌ها نظرتان را جلب کرده است؛ در ادامه‌ی این مطلب با زندگی‌نامه‌ی «رامین جوادی» آهنگ‌ساز ایرانی‌تبار این مجموعه‌ها همراه دیجی‌کالا مگ باشید.

 

رامین جوادی در ۱۹ ژوئیه‌ی ۱۹۷۴ در دویسبرگ آلمان به دنیا آمد. مادرش آلمانی است و پدرِ ایرانی‌اش هم از کشور مهاجرت کرده و شهروند آلمان شده. رامین تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در آلمان گذراند. علاقه‌اش به موسیقی خیلی زود معلوم شد؛ در مصاحبه با «دویچه‌وله» دراین‌باره می‌گوید: «خیلی‌زود به علاقه‌ام پی برده شد. اوایل فکر می‌کردم که دکتر بشوم. اما طولی نکشید که تصمیم گرفتم در حوزه‌ی موسیقی فعالیت کنم.  من از چهار سالگی شروع به یادگیری موسیقی کردم. مادرم تعریف می‌کند که یک بار به سمت پیانو رفتم و همین‌طور از حافظه یک ملودی را نواختم. در آن لحظه پدر و مادرم یک آن به همدیگر نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که شاید خوب باشد من موسیقی یاد بگیرم. من با نواختن ارگ شروع کردم و تا سن ۱۱ سالگی هم ادامه دادم. از ۱۱ تا ۱۳ سالگی اصلا کار موسیقی نکردم. ۱۳ ساله که بودم گیتار به دست گرفتم و بعد از حدود یک سال و نیم به‌طور فشرده کار تمرین را شروع کردم. توی یک گروه راک شروع به گیتار زدن کردم و آنجا بود که فهمیدم آهنگی که خودم می‌نویسم، همیشه تنها برای صدای سازها تنظیم شده است.»

Ramin1

او کار موسیقی خود را با نواختن گیتار و پیانو در چند گروه آلمانی آغاز کرد ولی بعد از این‌که تصمیمش برای تحصیل در زمینه‌ی موسیقی فیلم و اجرای گیتار قطعی شد در ۱۹۹۴ به آموزشکده‌ی موسیقی برکلی در آمریکا رفت. درباره‌ی علت جلب نظرش به موسیقی فیلم می‌گوید: «فیلمی که مرا متحول کرد، وسترن «هفت دلاور» (The Magnificent Seven) بود. من در بچگی طرفدار سرسخت فیلم‌های وسترن بودم و این فیلم همراه با فیلم «جنگ ستارگان» که موسیقی متن‌اش را «جان ویلیامز» کار کرده بود، عاملی شدند که من متوجه شوم موسیقی تا چه اندازه از نظر دراماتیک می‌تواند به کمک یک فیلم بیاید. در نوجوانی به‌طور فشرده کار موسیقی کردم تا بتوانم اول در یک گروه موسیقی و سپس در عرصه‌ی موسیقی فیلم کار کنم. بعد از پایان دبیرستان به آمریکا رفتم و در کالج موسیقی برکلی در بوستون شروع به درس خواندن کردم.» آموزشکده برکلی از معتبرترین موسسه‌های مستقل در زمینه‌ی موسیقی معاصر است؛ این آموزشکده را قبله‌ی مطالعات موسیقی جاز و موسیقی مدرن آمریکا می‌دانند. جوادی در ۱۹۹۸ با بالاترین درجه و دریافت تقدیرنامه از آموزشکده‌ی برکلی فارغ‌التحصیل شد.

بعد از پایان تحصیلات، مدتی برای گروه موسیقی My Favorite Relative آهنگ می‌ساخت و می‌نواخت.  اولین کار جوادی ساخت موسیقی یک بازی تیراندازی اول‌شخص و عجیب‌و‌غریب به نام System Shock 2 بود که آن را با همکاری «جاش رندال» و «اریک بروسیوس» انجام داد؛ اما حرفه‌ی آهنگ‌سازی و تنظیم او از جای دیگری شروع شد. فعالیت‌ها و رتبه‌ی بالای دانشگاهی جوادی نظر آهنگ‌ساز برجسته‌ی هم‌وطنش، «هانس زیمر» (Hans Zimmer) را جلب کرد. زیمر شاهکارهایی چون موسیقی فیلم‌های «گلادیاتور» و «شیرشاه» را در کارنامه‌ی خود دارد. او جوادی را در شرکت خود به نام Remote Control Productions به کار گرفت؛ این شرکت که پیش‌تر با نام Media Ventures فعالیت می‌کرد در زمینه‌ی ساخت موسیقی فیلم تخصص دارد. جوادی در این شرکت به دست‌یاری یک آهنگ‌ساز مشهور آلمانی دیگر به نام «کلاوس بدلت» گماشته شد. بدلت را بیش‌تر به‌واسطه‌ی مشارکت در ساخت موسیقی فیلم‌های «گلادیاتور» و «ماموریت ناممکن ۲» می‌شناسند. در سال ۲۰۰۳ رامین جوادی با «بدلت» در ساخت موسیقی فیلم «دیوید هیکسون» به نام «طبل را بزن» همکاری کرد. به‌علاوه برای فیلم‌های «ماشین زمان»، «بیسیک»، «تازه‌کار» و «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» نیز آهنگ‌سازی کرد. او یک سال بعد، با خود «هانس زیمر» موسیقی فیلم کارگردان، «جاناتان فرکس» را ساخت؛ این فیلم علمی-تخیلی در ۲۰۰۴ اکران شد و «مرغ طوفان» نام داشت. همکاری جوادی و زیمر در فیلم‌های «یکی باید کوتاه بیاید» و «بتمن آغاز می‌کند» ادامه یافت.

ramin3

از این فیلم به بعد بیش‌تر کارهای جوادی به‌صورت مستقل انجام شد. یکی از اولین ساخته‌های مستقل او موسیقی متن فیلمی مشهور «تیغه: سه‌گانگی (۲۰۰۴)» به کارگردانی «دیوید گویر» بود. همکاری جوادی و گویر ادامه پیدا کرد؛ آن‌دو در سال ۲۰۰۶ قرارداد موسیقی متن «مجموعه تیغه» را بستند و او بعدها ساخت موسیقی فیلم «نازاد (۲۰۰۹)» و مجموعه تلویزیونی «فلش‌فوروارد» را هم بر عهده گرفت. جوادی همیشه در مصاحبه‌هایش گفته که دوست دارد در سبک‌های مختلف کار کند، شاید برای همین در سال ۲۰۰۶ آهنگ‌سازی انیمیشن «فصل شکار (۲۰۰۶)» را قبول کرد؛ او بعدها برای انیمیشن‌های «مرا به ماه بپران (۲۰۰۸)»، «فصل شکار ۲ (۲۰۰۸)» هم آهنگ ساخت.

اما شاید اولین باری که چشم‌ها را متوجه نام رامین جوادی کرد آهنگ‌سازی مجموعه‌ی محبوب «فرار از زندان» (Prison Break) بود. قرارداد این کار در ۲۰۰۵ بسته شد و چنان مورد توجه قرار گرفت که در همان سال اول در جشنواره‌ی موسیقی «اِمی» ۲۰۰۶ نامزد دریافت جایزه «بهترین موسیقی اصلی فیلم» شد. در همان زمان آهنگ فیلم «از غبار بپرس» (Ask the Dust) را هم ساخت؛ بعد با «بروس آوانس» در فیلم «آقای بروکس» همکاری کرد تا به قول خودش در همه‌ی سبک‌ها آهنگ ساخته باشد. برای این فیلم در جشنواره‌ی جهانی موسیقی فیلم نامزد بخش «کشف سال» شد. او درباره‌ی روند ساختن موسیقی برای یک فیلم، این‌طور به هفته‌نامه‌ی همشهری جوان توضیح می‌دهد: «بعضی وقت‌ها فقط متن را می‌خوانم و صرفا بر اساس داستان شروع می‌کنم به نوشتن قطعه‌های موسیقی. اما بیشتر اوقات فیلم را می‌بینم و براساس خوراک‌های تصویری‌ای که به من می‌دهد آهنگ می‌نویسم؛ بعد با تهیه‌کنندگان و کارگردان فیلم درباره تک‌تک سکانس‌های فیلم بحث می‌کنیم. در حین کار، هر قطعه موسیقی‌ای که نوشته می‌شود را در اختیار عوامل می‌گذاریم و درباره‌ی آن گفت‌وگو می‌کنیم تا درنهایت به یک نتیجه‌ی به‌دردبخور و شنیدنی برسیم.»

در سال ۲۰۰۸ آهنگ‌سازی فیلم «فریب» (Deception) ساخته‌ی «مارسل لنگنگر» را بر عهده گرفت، تا این‌که در همان سال با دومین شاهکارش دوباره سروصدا به پا کرد: فیلم «مرد آهنی» از ساخته‌های استودیو «مارول». رامین برای ساخت موسیقی متن این فیلم سنگ‌تمام گذاشت، چراکه فارغ از موضوع کاری او از نوجوانی عاشق این ابرقهرمان بود و کتاب‌های مصور آن را از دهه‌ی ۷۰ میلادی دنبال می‌کرد. جوادی برای فیلم بیشترین استفاده را از گیتار، ساز مورد علاقه‌اش، برد. موسیقی متن فیلم‌های «مدال افتخار (۲۰۰۹)» (Medal of Honor) ساخته‌ی «کالین پتر نتسر»، «برخورد تایتان‌ها (۲۰۱۰)» (Clash of the Titans) ساخته‌ی «لویس لتریر»، «داستان‌های یک لاک‌پشت:ماجراهای سامی» (A Turtle’s Tale: Sammy’s Adventures) و « شب ترس» (Fright Night) همگی از کارهای او تا ۲۰۱۱ میلادی هستند. سال ۲۰۱۱ نقطه‌ی عطفی در زندگی کاری رامین جوادی به‌حساب می‌آید؛ او در این سال آهنگ‌سازی مجموعه‌های تلویزیونی «سلطان‌های فرار» (Breakout Kings)، «مظنون» (Person of Interest) و مهم‌تر از همه، «بازیِ تاج‌وتخت» (Game of Thrones)، مجموعه‌ی مشهور و پرخرج شبکه‌ی HBO را به‌دست گرفت. او موسیقی بازی ویدیویی این مجموعه را هم خودش انجام داده.

Ramin4

جوادی در پاسخ به سوالی درباره‌ی چگونگی طرح‌ریزی موسیقی برای این سریال چندوجهی به دویچه‌وله گفت: «این درست همان پرسش اصلی‌ای بود که تهیه‌کنندگان همان ابتدای کار از من پرسیدند. از آنجا که اتفاق‌های زیادی در این سریال رخ می‌دهد و شخصیت‌های زیادی هم وجود دارند، خیلی کار سختی می‌شد اگر ما برای هر کدام از آن‌ها یک تم موسیقی مشخص می‌کردیم. برای همین هم تصمیم گرفتیم که برای هر اتفاق مجزا و هر خانواده که در سریال مطرح می‌شوند، تم‌های موسیقی بنویسیم و تنظیم کنیم. وقتی یکی از شخصیت‌ها از یک خانواده کنار گذاشته می‌شود، در برخی موارد ما یک تم مشخص برای این شخصیت تنظیم کردیم و اجازه دادیم که رویداد اتفاق افتاده در سریال الهام‌بخش کارمان باشد. برای مثال شخصیت «تیان گریجوی»؛ در فصل اول او هنوز صاحب یک تم موسیقی شخصی نیست، اما در فصل دوم وقتی‌که او شروع می‌کند راه خودش را برود و تبدیل به شخصیت مهمی می‌شود، ما یک تم موسیقی به او اختصاص دادیم. بر اساس همین اصل، ما موسیقی سریال را پیش بردیم.» جوادی درباره‌ی این‌که آیا تاثیر ریشه‌های ایرانی‌اش در انتخاب موسیقی‌های این سریال که گاهی در آن نواهای قومی هم شنیده می‌شود می‌گوید: «قطعا چنین تاثیری وجود داشته. من معتقدم که اصلا همین مورد بود که به نظر تهیه‌کنندگان سریال جذاب می‌آمد. فکر می‌کنم آن‌‌ها می‌خواستند یک موسیقی «جهانی» برای این سریال داشته باشند. ازآنجایی‌که ما در یک دنیای تخیلی به سر می‌بریم و شخصیت‌هایی مثل «دنریس تارگریان» و قبیله «دوتاراکی» ریشه‌های قومی دارند، راه استفاده برای سازهای قومی مثل تایکو (یک نوع طبل ژاپنی) یا دودوک (بالابان) باز بود. تهیه‌کنندگان این ایده را دوست داشتند. من شخصا به جمع‌آوری سازهای قومی علاقه دارم. به عنوان یک گیتاریست − تا زمانی که سیم‌ها روی ساز باشند – می‌توانم معمولا به یک شکلی ساز را بنوازم. برای همین هم خیلی اهل نوآوری هستم.» جالب است بدانید جوادی خود از مسیر فصل‌های بعد این سریال اطلاعی ندارد و بعد از تکمیل هر فصل موسیقی آن را می‌سازد: «من بعد از تماشای هر فصل سریال «بازی تاج‌وتخت» با خودم می‌گویم: عجب فصلی بود! آن‌ها چطور می‌خواهند داستان را ادامه بدهند و بهتر کنند؟! وقتی‌که فصل جدید سریال به دستم می‌رسد می‌بینم آن‌ها واقعا موفق شده‌اند از فصل قبل هم بهتر عمل کنند.»

Ramin5

رامین جوادی به جز دنیای فیلم و سریال در عالم بازی‌های رایانه‌ای هم شناخته شده است؛ همان‌طور که پیش‌تر گفتیم اولین بار در ۱۹۹۹ برای بازی  System Shock 2 آهنگ ساخت؛ اما تا تجربه‌ی بعدی‌اش در این حوزه یک دهه فاصله افتاد. جوادی در ۲۰۱۰ آهنگ‌سازی بازی «نشان افتخار (Medal of Honor)» را انجام داد. یک سال بعد بازی «دنده‌ ۲: رها» را آهنگ‌سازی کرد. موسیقی بازی‌های «نشان افتخار: جنگ‌جو»، «چرخ‌دنده‌های جنگ ۴ (Gears of War 4)» همگی از ساخته‌های او هستند.

 

رامین جوادی بعد از آهنگ‌سازی فیلم پرفروش «پسیفیک ریم» در ۲۰۱۳ و «ناگفته‌های دراکولا» در ۲۰۱۴، کار سینمایی دیگری نکرده بود تا این‌که امسال موسیقی متن دو فیلم «دیوار بزرگ چین» و «وارکرفت» را ساخت. اولی فیلمی حماسی-تاریخی و علمی تخیلی است و دومی هم که ساخته‌ی اخیر «دانکن جونز» است بر اساس بازی ویدیویی وارکرفت و داستان آن تولید شده.

ramin7

جوادی امسال در جدیدترین فعالیتش، دوباره در همکاری با شبکه‌ی HBO آهنگ‌سازی مجموعه‌ی شاهکار «دنیای غرب» (WestWorld) را انجام داد و در خلاقیت‌های بصری و فیلم‌نامه‌ای این مجموعه را به بهترین شکل تکمیل کرد.

او در گفت‌وگویی درباره‌ی ویژگی موسیقی این سریال وسترن-علمی-تخیلی صحبت کرده و به استفاده از آهنگ‌های مشهور سبک راک در موسیقی «دنیای غرب» اشاره کرده است.

در هر قسمت سریال اجرای پیانوی یکی از آهنگ‌های مشهور گروه‌های راک در سریال «وست‌‌ورلد» شنیده می‌شود و تماشاگران سعی می‌کنند منبع الهام را بیابند.

جوادی درباره‌ی این‌که چرا این آهنگ‌های راک را برای این سریال مناسب دانسته می‌گوید: «فکر می‌کنم کاملا مناسب و منطبق هستند. مثل آهنگ «درختان پلاستیکی قلابی» (از گروه « ریدیوهد» (Radiohead). اگر فقط عنوانش را در نظر بگیرید و با «دنیای غرب» مقایسه کنید؛ چه چیزی واقعی است؟ چه چیزی غیرواقعی است؟ می‌توان به شیوه‌های متنوع تفسیرش کرد.»

هم‌چنین در طول سریال کاور آهنگ‌هایی مثل «بدون غافلگیری» از گروه ریدیوهد، «حفره‌ی سیاه خورشید» از گروه ساندگاردن، «سیاه رنگش کن» از رولینگ استونز و «جنگل» از گروه کیور شنیده می‌شود.

جوادی درباره‌ی دنیای خلق شده در سریال جاناتان نولان گفته است: «چیزی که باعث می‌شود دوستش داشته باشم این است که همه‌چیز یک‌باره ظاهر می‌شود و انتظارش را نداریم. صحنه‌ها و شیوه لباس پوشیدن مردم را می‌بینیم ولی باز به این فکر می‌کنیم که آن‌ها ربات هستند و کلا برای سرگرمی مدرن ساخته شده‌اند، به این فکر می‌کنیم که افراد مسلط، همه‌چیز را دقیق ساخته‌اند، حتی هرآنچه با آن پیانوی توی کافه اجرا می‌شود. آهنگ‌ها از همان زمان می‌آیند و وقتی آهنگ‌ها مال آن زمان نیست، این مساله یادآور می‌شود که «صبر کنید ببینم. یک چیز درست نیست. این واقعی نیست.» این ابزار قدرتمندی است که فقط موسیقی می‌تواند از پسش بر بیاید.»

ramin6

رامین در ادامه توضیح می‌دهد که آن پیانوی در حال نواخته شدن، نقش مهمی در سریال و کار او بازی کرده است: «جونا (جاناتان نولان) به من عکس‌هایی نشان داد که آن‌ها برنامه ریخته بودند تا در تیتراژ آن ربات کامل‌نشده حاضر باشد و پیانو را بنوازد. من فهمیدم کل قطعات باید حول محور آن باشد. این عکس‌ها خود‌به‌خود همه‌چیز را برایم متفاوت کرد، وگرنه کار می‌توانست در یک مسیر کاملا متفاوت برای ساخت موسیقی پیش برود.»

جوادی با اشاره به این نکته که پیانو را به عنوان یک شیوه‌ی مینیمال برگزیده، یادآوری می‌کند که پیانو در سریال مدام تکرار می‌کند که این تم اصلی موسیقی پارک است. او هم‌چنین می‌گوید که با استفاده از آهنگ‌های مدرن امیدوار بوده که تماشاگران به یاد شخصیت‌های دیگر در آن جهان بیفتند: «مثلا با «سیاه رنگش کن» فکر می‌کنید: «اوه، این وقتی بود که هکتور وارد شهر شد و آن تیراندازی بزرگ اتفاق افتاد.» آهنگ فقط شما را یاد آن واقعه می‌اندازد. همه‌چیز در آن صحنه‌های بزرگ، برنامه‌ریزی شده که شامل موسیقی هم می‌شود. این یک رویداد طراحی‌شده است.»

Ramin2

رامین جوادی پارسی نمی‌داند و به همین‌خاطر ارتباط خاصی با محافل ایرانی ندارد؛ او در مصاحبه با هفته‌نامه‌ی همشهری جوان گفت: «من چون پارسی بلد نیستم خیلی با فیلم‌های ایرانی آشنایی ندارم. بنابراین موسیقی فیلم‌های ایرانی را هم خیلی کم شنیده‌ام. به‌علاوه آن‌طور که باید و شاید موسیقی ایرانی گوش نمی‌کنم. وقتی به خانه فامیل‌های ایرانی‌مان می‌رویم حسابی موسیقی ایرانی گوش می‌دهیم. ویولون ایرانی را خیلی دوست دارم. در این سبک از نوازندگیِ ویولون، احساس‌های انسانی خیلی نمود پیدا می‌کنند.»

جوادی در پاسخ به این سوال که ساختن موسیقی فیلم با استفاده از دستگاه‌ها و ملودی‌های ایرانی چطور است گفت: «نکته‌ی چالش‌برانگیز و هیجانی ساختن موسیقی فیلم، این است که تهیه‌کننده‌ها از تو می‌خواهند در سبک‌ها و نحله‌های مختلف موسیقی بسازی. من همیشه دوست دارم در فرهنگ‌ها و ملیت‌های گوناگون همه دنیا دنبال تونالیته‌های جور واجور بگردم.» رامین جوادی کار برای هالیوود را طاقت‌فرسا توصیف می‌کند: «صنعت ‌هالیوود یعنی کار طاقت‌فرسا. ببین، شاید یک‌دفعه یک دری کاملا شانسی به روی تو باز شود، اما برای عبور از آن در، فقط کارِ زیاد است که می‌تواند به تو کمک کند. من عاشق این کار هستم؛ عاشق کار با کارگردان‌های خوب هستم؛ خیلی دلم می‌خواهد یک روز بتوانم با «کلینت ایستوود (بازیگر سه‌گانه‌ی مشهور یک مشت دلار، به‌خاطر چند دلار بیش‌تر و خوب بد زشت) کار کنم. فیلم‌های او داستان‌های فوق‌العاده‌ای دارند، به‌خوبی هم کارگردانی شده‌اند. من همیشه از دیدن فیلم‌های او لذت می‌برم.»

 

رامین جوادی درباره‌ی این‌که چقدر به جشنواره‌هایی مثل «گِرَمی» و «اِمی» اهمیت می‌دهد و از بین کارهایش کدام را بیشتر دوست دارد گفت: «نامزد شدن در این جایزه‌های معتبر واقعا غرور‌آفرین است. بعد از سال‌ها کار بی‌وقفه حس خوبی به آدم دست می‌دهد؛ اما مطمئن نیستم که این نامزد شدن‌ها دقیقا چه کمکی به پرکار شدن من در صنعت موسیقی فیلم می‌کند. فقط امیدوارم توجه فیلم‌سازان را به من جلب کند. از میان کارهایم «طبل را بزن» بیشتر مورد علاقه‌ام هست  شاید چون اولین فیلمی بود که برایش موسیقی ساختم. از طرفی من چون از بچگی عاشق کتاب‌های کمیک استریپ بودم، خیلی خوش‌به‌حالم شد که روی موسیقی فیلم‌های «مرد آهنی» و «بتمن آغاز می‌کند» کار کردم»

 

به نظر شما موسیقی فیلم چه سهمی در اثرگذاری یک فیلم دارد؟ چقدر به کارهای رامین جوادی علاقه دارید؟ به نظرتان نقش او در موفقیت مجموعه‌های عظیمی مانند «بازی‌ِ تاج‌وتخت» و «دنیای غرب» چیست؟

‌‌‌‌    ‌‌‌

شبکه‌های اجتماعی «رامین جوادی»:

اینستاگرام

توییتر

فیسبوک

دیجی کالا
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

آهنگساز نامزد اسکار، جان موریس (John Morris) در سن ۹۱ درگذشت‌. طبق گفته‌ی دختر موریس، برانون موریس (Bronwen Morris)، پدرش در خانه‌اش در Red Hook در نیویورک بدلیل عفونت دستگاه تنفسی فوت کرد. با سینماگیمفا همراه باشید.

این آهنگساز که در بخش بهترین آهنگ فیلم Blazing Saddles و همچنین بهترین آهنگسازی فیلم The Elephant Man نامزد دریافت اسکار شد، در طول حرفه کاری‌اش چندین جایزه گرفت. از او در جایزه امی سال ۱۹۷۹ بخاطر آهنگ‌سازی برنامه کودکان شبکه NBC، یعنی Special Treat یاد شد و چندین جایزه‌ی ASCAP برای آهنگ فیلم Coach دریافت کرد. موریس بیشتر بخاطر ارتباطش با مل بروکس (Mel Brooks) و جن وایلدر (Gene Wilder) مشهور شد که بخاطر خیلی از کمدی‌های کلاسیک‌شان از جمله Young Frankenstein و Spaceballs نمره بالایی گرفت.

فوت موریس را روزنامه The New York Times اعلام کرد. علاوه بر دخترش، وی پنج نوه و دو نتیجه دارد. پسر موریس، ایوان، سال ۲۰۱۴ فوت شد. او مردی به شدت خجالتی بود که بخاطر شلوغی نواختن پیانو در کنسرت را نپذیرفت و ترجیح داد بعنوان آهنگساز برای خواننده‌ها پیانو بنوازد و وقتی آهنگسازی نمی‌کرد، بعنوان مدیر و رهبر رقص در Broadway کار می‌کرد. مل بروکس (Mel Brooks) بعنوان اولین دست راست احساسی‌اش توصیف کرد و آن‌ها اولین بار روی دو قطعه موسیقی کوتاه Broadway یعنی Shinbone Alley سال ۱۹۵۷ و All-American سال ۱۹۶۲ کار کردند. وقتی بروکس شروع به فیلم‌سازی کرد، از دوست قدیمی‌اش، موریس خواست تا آهنگسازی اولین فیلمش، The Producers، را برعهده بگیرد.

این باعث شد مسیر جدید کاری برای موریس آغاز شود که به آهنگسازی برای هر فیلم بروکس ادامه داد. به دنبال همکاری جن وایلدر و بروکس در فیلم Young Frankenstein، موریس آهنگ خیلی از فیلم‌های وایلدر از جمله The Adventure of Sherlock Holmes’ Smarter Brother و The Woman In Red را ساخت. از موریس نیز بخاطر کارش در بخش آهنگسازی فیلم‌های کلاسیک مانند Clue و Dirty Dancing یاد می‌شود.

منبع: screenrant

گیمفا
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

به‌تازگی جان ویلیامز (John Williams)، آهنگساز افسانه‌ای ۸۶ ساله‌ی دنیای سینما، که به تازگی پنجاه و یکمین نامزدی خود در مراسم اسکار را هم تجربه کرده است، اعلام کرده که قصد دارد پس از آهنگسازی نهمین قسمت سری Star Wars «جنگ ستارگان» خود را از ساخت آهنگ برای این سری بازنشسته کند. برای جزییات بیش‌تر با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جان ویلیامز (John Williams) در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اظهار کرده است که پس از Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم»، از این سری کنار خواهد کشید. او گفت:

ما می‌دانیم که جی. جی آبرامز (J.J. Abrams) در حال ساخت یک قسمت دیگر برای سال آینده است که من مشتاقانه برای او کار را انجام خواهم داد و منتظر آن هستم. این [قسمت] سری را به نهمین قسمت خود می‌رساند و کاملاً برای من کافی است.

مشخصاً در این مرحله از حرفه‌ی کاری او، هیچ فردی به جان ویلیامز نمی‌گوید که چه کاری انجام دهد و برای چه عنوانی آهنگسازی کند. او یک افسانه‌ی زنده در آهنگسازی سینما است و اکنون نیاز ندارد که همچنان برای سری محبوب جنگ ستارگان آهنگسازی کند، حتی اگر در Star Wars: The Last Jedi «جنگ ستارگان: آخرین جدای» آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای را خلق کرده باشد. از همین لحظه مشتاقیم تا بدانیم که او چه آهنگ‌هایی را برای قسمت بعدی جنگ ستارگان که احتمالاً آخرین قسمت حضور او در این سری است، خلق می‌کند.

فیلمبرداری Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» در تابستان امسال شروع خواهد شد. نهمین قسمت سری جنگ ستارگان که بازیگرانی نظیر دیزی ریدلی (Daisy Ridley)، جان بویگا (John Boyega)، اسکار ایزاک (Oscar Isaac) و آدم درایور (Adam Driver) در آن ایفای نقش خواهند کرد، برای اکران در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

منبع: Collider

گیمفا
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

زومجی در این پست آموزشی، روش اجرای آهنگ‌های مورد علاقه شما را در بازی Forza Horizon 3 آموزش می‌دهد.

امسال شاهد عرضه یکی از بهترین بازی‌های ریسینگ چند سال اخیر بودیم. بازی Forza Horizon 3 توانست با تمامی نکات مثبتی که در خود گنجانده بود، تبدیل به بهترین گزینه برای طرفداران این سبک بازی‌ها شود. ما نیز در زومجی به بررسی این بازی پرداختیم و Forza Horizon 3 از دید ما نمره بسیار عالی ۹.۵ را دریافت کرد. در میان تمامی نکات مثبت این بازی، این که بازیکنان قادر باشند آهنگ‌های شخصی خود را در هنگام بازی گوش دهند یکی از بهترین ویژگی‌هایی بود که Forza Horizon 3 در اختیار مخاطبان خود قرار داد. بازیکنان با استفاده از قابلیت‌های One Drive و Groove Music قادر هستند هر آهنگی را که در دوست دارند به راحتی و بدون دردسر در دنیای بازی و در هنگام رانندگی گوش کنند.

یکی از نکات منفی که در دو قسمت سری Horizon وجود داشت این بود که بازیکنانی که بیش از صد‌‌ها ساعت وقت پای بازی خود می‌گذاشتند، آهنگ‌های بازی برای‌شان تکراری و خسته کننده می‌شد. اما استودیو پلی‌گراند، علاوه بر گسترش تعداد و سبک آهنگ‌های بازی، با قرار دادن این قابلیت که بتوانید موزیک‌های خود را درون بازی گوش کنید، دیگر اجازه نمی‌دهد که بازیکنان حداقل از این بخش بازی خسته شوند.

ما نیز در زومجی در این مقاله آموزشی کوتاه سعی داریم تا روش اجرای آهنگ‌های شخصی و مورد علاقه بازیکنان را در بازی Forza Horizon 3 آموزش دهیم.

1

برای شروع کار شما ابتدا باید از طریق سایت یا برنامه One Drive آهنگ‌های مورد نظر خود را آپلود کنید. برای این کار، هنگامی که وارد سایت وان درایو شدید، با ایمیلی که گیمرتگ ایکس‌باکس لایو شما روی آن ساخته شده است وارد محیط کاربری خود شوید. حال در قسمت فایل‌ها و از طریق گزینه آپلود، آهنگ‌های مورد علاقه خود را آپلود کنید. این کار ممکن است با توجه به سرعت اینترنت شما و تعداد و حجم ترک‌هایی که آپلود می‌کنید چندین و چند دقیقه طول بکشد.

2

پس از آپلود آهنگ‌های مورد نظر، کار شما با برنامه یا سایت وان درایو تمام شده است و حال باید به سراغ برنا‌مه Groove Music در ویندوز 10 یا نسخه‌های موبایلی Groove Music بروید. در این بخش، در سمت چپ برنامه، گزینه‌ای به نام Playlists وجود دارد که باید پس از کلیک روی گزینه + پوشه آهنگ‌های مورد نظر خود را بسازید. بعد از نوشتن نام پوشه خود که می‌تواند هر چیزی که دوست دارید باشد، با کلیک بر روی گزینه Save، پوشه خود را بسازید و ذخیره کنید.

3

حال برای به اتمام رساندن کار، باید پس از انتخاب آهنگ‌های خود، در قسمت پایین صفحه با کلیک بر روی گزینه Add to، ترک‌های خود را به پوشه‌ای که ساخته‌اید انتقال دهید. انجام این کار بیشتر از چند لحظه طول نمی‌کشد و پس از انجام آن، کار شما با رایانه شخصی و برنامه‌های One Drive و Groove Music تمام شده است.

forza

حال باید وارد بازی خود از طریق کنسول ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10 شوید و در قسمت Home، وارد بخش تنظیمات صدا یا Audio شوید. پس از وارد شدن به این بخش، گزینه دوم این لیست مربوط به Grove Music Playlist می‌شود و باید توسط فلش‌های چپ و راست کنترلر، آن پوشه‌ای که در برنامه Groove Music ساخته‌اید را در این بخش انتخاب کنید. البته این را هم فراموش نکنید که اگر به صورت آنلاین وارد بازی نشوید، پوشه و آهنگ‌هایی که آپلود کرده‌اید هرگز در این بخش ظاهر نخواهند شد.

forza

کار تمام شد! حالا در هنگام رانندگی و با استفاده از فلش‌های چپ و راست، رادیو بازی را روی Groove Music قرار دهید و از تمامی آهنگ‌هایی که انتخاب و آپلود کرده‌اید لذت ببرید.

البته یکی از نکات منفی این بخش این است که نمی‌توان در لیست آهنگ‌ها چرخید و آن‌ها را عقب و جلو ز‌د. البته روشی برای انجام این کار وجود دارد. به این ترتیب که اگر می‌خواهید زودتر به آهنگ‌های بعدی برسید، باید موج رادیو‌یی را عوض کنید و سپس دوباره وارد ایستگاه رادیویی Groove Music شوید.  به این ترتیب آهنگ بعدی شروع به پخش شدن می‌کند. البته خوب این روش به آن صورت قابل قبول نیست و بهتر بود که قادر بودیم خودمان آهنگ‌ها را عوض کنیم، اما به هر حال، گوش دادن به آهنگ‌های مورد علاقه خود در هنگام رانندگی در دنیای استرالیای Forza Horizon 3 لذتی عالی دارد که باید آن را تجربه کنید.

  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰


۹۱ روز از زمانی‌ که بازی Silent Hills لغو شد می‌گذرد و  کوجیما در حال پایان دادن همکاری خود با کونامی است و ما کماکان نمی‌دانیم که دلیل این تصمیمات چه بوده است. اخیرا شایعاتی در پادکست کُدک مطرح شد که دلیل این جدایی را تا حدودی توضیح داد.

یکی‌ از مجریان پادکست کدک به نام دیلی ادعا می‌کند که در مصاحبه‌ایی که با آهنگساز قدیم سری Metal Gear, ریکا موراناکا، انجام شده حضور داشته. بنابر گفته‌ی موراناکا دلیل اختلافات کوجیما و کونامی این بوده است که کوجیما پولی‌ از سود حاصل از فروش بازی Metal Gear دریافت نمی‌کرده و به جای آن‌ حقوق ثابتی را بدون توجه به موفقیت و یا عدم موفقیت بازی دریافت می‌کرده است. این مساله به علاوه بودجه ساخت بسیار بالای بازی دلیل اصلی‌ این قطع همکاری بوده است.

البته لازم به ذکر است که تمام حرف‌های گفته شده در حد شایعه است و هیچ منبع موثقی برای تأیید این سخنان وجود ندارد زیرا این سخنان به صورت مستقیم از زبان موراناکا شنیده نشده است.

رونوشت قسمتی‌ از پادکست که مربوط به این جریان است را در زیر می‌توانید بخوانید:

دلیل اصلی‌ قطع این همکاری بنا به گفته موراناکا این بود که کوجیما یک حقوق ثابتی دریافت می‌کرد و هیچ سودی از فروش بازی عایدش نمی‌شد. بدون در نظر گرفتن این واقعیت که چه سرنوشتی در انتظار بازی خواهد بود او مقدار مشخصی‌ پول دریافت می‌کرد و در ضمن برای ساخت بازی کوجیما در حال خرج کردن مقدار بسیار زیادی پول بود و بارها پروژه را عقب انداخته بود. دلیل اینکار وی هم این بود که کوجیما می‌خواست ویژگی‌های جدیدی به بازی بیافزاید و مطمئن شود که بازی به بزرگ‌ترین و بهترین چیزی که می‌تواند تبدیل شود. کونامی از این قضیه ناراحت بود زیرا عقب انداختن انتشار بازی تأثیری بر روی کوجیما نداشت. او در حال خرج کردن بودجه بازی بود و مرتب در حال بروز رسانی کردن و بهینه‌تر کردن موتور فاکس بود و پس از تمام این اقدامات باز هم بازی را به تأخیر انداخت زیرا به عقیده وی موتور فاکس هنوز آماده نشده بود و کونامی اصلا از این موضوع خوشحال نبود چون او به هیچوجه از سود فروش بازی سهمی عایدش نمی‌شد.

در نظر موراناکا، کوجیما یک بازی‌ساز فوق‌العاده‌ است و به احتمال بسیار زیاد بهترین بازی‌ساز نسل خودش است اما او ذهن تجاری قوی‌ای که کونامی از وی انتظار داشت را ندارد. به طور مثال، بجای اینکه او در هزینه تولید بازی با کمتر کردن رزولوشن شاخ و برگ درختان صرفه‌جویی‌ کند، او می‌خواست همه‌چیز به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. موراناکا می‌گوید پول ساخت ۳۰ تا ۴۰ اهنگ به وی پرداخت شده بود اما هیچکدام از آنها در نسخه نهایی بازی وجود نداشتند. کوجیما چندین بار به وی گفت که آهنگ دیگری بسازد زیرا کوجیما تا راضی‌ نشود دست بردار نخواهد بود و کوجیما به خوبی‌ می‌داند که مردم دوست دارند چه چیزی را در بازی بشنوند.

موراناکا به طور مستقیم با کوجیما کار کرده بود. وی که در قسمت پنجم این بازی حضور ندارد می‌گوید که Metal Gear Solid V از نظر موسیقی ضربه می‌خورد زیرا وی وظیفه آهنگ سازی آنرا بر عهده ندارد زیرا کونامی نمی‌توانست حقوق موراناکا را تامین کند. کونامی به جای اینکه به وی پول بدهد تا او بتواند یک تیم قوی جمع کند و به کار ساخت موسیقی برای بازی بپردازند، کار جمع کردن تیم را بدون استفاده از موراناکا انجام داد.

با توجه به این سخنان ما می‌توانیم به دو حالت به این مساله نگاه کنیم. حالت اول این است که کونامی نمی‌خواست به کوجیما بودجه‌ای بدهد که او بتواند بهترین چیزی که می‌تواند را بسازد بخاطر اینکه برای کونامی اینکار بسیار از لحاظ مالی‌ سنگین بود و همانطور که می‌دانید کونامی در حال حاضر اصلا در شرایط مالی‌ خوبی‌ قرار ندارد و سرمایه‌گذاری بسیار زیاد بر روی Metal Gear Solid V برای آنها یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد.

حالت دوم نگاه کردن به این موضوع این است که کوجیما در حال خرج کردن بودجه بازی بر روی امکاناتی بود که به نظر کونامی اصلا مهم نبودند و به تعویق انداختن بازی نیز کونامی را مجبور می‌کرد که به وی برای مدت بیشتری حقوق بدهند.

در جدیدترین پرده از مشکلات پیش آمده بین کوجیما و کونامی، نام کوجیما از روی عکس رسمی بازی Metal Gear Solid V توسط حذف شده بود.

منبع: Destructoid

زومجی
  • امیررضا مددی
  • ۰
  • ۰

در رابط کاربری جدید بازی Battlefield 4 بخشی برای بازی Battlefield 1 وجود دارد که با ورود به آن می توانید موسیقی متن این بازی را بشنوید.

بروزرسانی جدید بازی Battlefield 4 تغییراتی در رابط کاربری این بازی بوجود آورده است که از بین آن‌ها می‌توان به تغییر در ظاهر منوها، امکان جابه‌جایی بین بازی‌های سری بتل‌فیلد و حذف شدن Battlelog اشاره کرد. اما یکی از بخش‌های جدید این رابط کاربری صفحه‌ای مربوط به بازی Battlefield 1 است که با ورود به آن علاه بر مشاهده تریلر منتشر شده در نمایشگاه گیمزکام و پیش‌خرید، می‌توانید به موسیقی تم فوق‌العاده این بازی که به سبک ارکسترال ساخته شده، گوش فرا دهید. ویدیویی از این بخش را در زیر مشاهده می‌کنید:

دانلود SD360p | دانلود HD720p

پیش از این در نسخه آلفا محدود بازی Battlefield 1 که در دسترس برخی از اصحاب رسانه و بازیکنان قرار گرفته بود، این موسیقی تم شنیده شد. بتای عمومی این بازی از تاریخ ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی آغاز خواهد شد. با این حال Battlefield Insiderهایی که تا پیش از تاریخ ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد) به عضویت خبرنامه کمپانی الکترونیک آرتز را در آمده باشند، ایمیلی حاوی یک کد دریافت می‌کنند که با استفاده از آن می‌توانند زودتر از دیگران به تجربه بازی بپردازند. در بتای عمومی بازی Battlefield 1، بازیکنان در صحرای سینا که قابلیت میزبانی ۶۴ بازیکن همزمان را دارد، به نبرد با یکدیگر می‌پردازند. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، تمام نقشه‌های این بازی دارای آب و هوای پویا خواهند بود. اخیرا شایعه‌ای مبنی بر حجم ۶٫۲ گیگابایتی بتای Battlefield 1 بر روی پلتفرم ایکس‌باکس وان پخش شد.

زومجی
  • امیررضا مددی