آهنگساز بازی تحسین شده Inside، برای ساخت موسیقی این بازی از یک جمجمه انسان استفاده کرده است!
مارتین استیگ اندرسون، آهنگساز بازی پلتفرمر فوقالعاده Inside که توسط استودیو پلیدد ساخته شده است، قصد داشت که یک موسیقی عجیب و در عین حال آشنا برای بازی بسازد. راه حل وی این بود که این موسیقی را از درون یک جمجمه انسان رد کند! وی با انتشار پستی در اینباره گفت:
بازی اینساید، داستان یک فرد جوانی را روایت میکند که در حال فرار از یک سازمان شیطانی است. فضای غالب بازی، یک فضای کنترل ذهن و دستکاری در ژنها است. زومجی نیز این بازی را نقد کرده ومن این ایده را در ذهنم داشتم که صداهایی را بسازم که مانند این باشند که در ذهن شما جریان دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتم که صداهای بازی را از درون یک جمجمه انسان رد کنم.
به آن نمره فوقالعاده ۹/۵ را اختصاص داده است. این بازی دنباله معنوی دیگر بازی پلتفرمر استودیو Playdead یعنی Limbo است که در سال ۲۰۱۰ عرضه شده بود:
من نمیخواستم که موسیقیهای بازی مصنوعی به نظر برسند. من سعی کردم که این کار را انجام بدهم اما این کار من خیلی شبیه به انتشار یک بیانیه میشد. به نظر من این کار برای یک بازی کوچک مانند Inside که قصد داشت دنیای خود را بسازد، اصلا مناسب نبود. هنگامی که من موسیقیهای ساخته شده را از درون یک جمجمه رد کردم، به آن چیزی که قصد داشتم رسیدم.
در هنگام ساخت آهنگ برای بازی، ما تمام موسیقیها را از درون یک جمجمه رد کردیم و در محصول نهایی پس از پردازش نهایی، کمی ترسناک و سرد بود. در انتهای کار، تمام دندانهای جمجه از لرزش موسیقیها ریخت اما زمانی که دندانها در جای خود قرار داشتند، صدایی را تولید میکردند که هم ترسناک بود و هم کمی برای همه انسانها آشنا زیرا ما به نوعی با این صداها آشنا هستیم.
زومجی
- ۹۷/۰۱/۰۵